Bryllup

Kærlighed

Bryllup på Jomfrubakken

Ønsker I at holde jeres fest et sted med historie, nærvær, sjæl og kærlighed – Så skal I vælge Jomfrubakken! 

Udover den smukke kirke i Mariager har I mulighed for at blive viet på Jomfrubakken – både borgerligt og kirkeligt. Hvilket flere og flere benytter sig af, da vores omgivelser er naturligt smukke med en dejlig udsigt til Mariager Fjord. I bestemmer selv, hvor i haven det skal være – mulighederne er mange.

Bryllypsweekender er et hit. I har mulighed for at have hele Jomfrubakken for jer selv. Huset/husene vil så være jeres fra eks. fredag kl 15.00 – søndag kl 12.00. Det er selvfølgelig muligt at ændre tidspunkterne – dette aftales nærmere i forbindelse med booking. Nogle af gæster vælger at lave en miniferie i forbindelse med brylluppet,- der er masser af aktiviteter, shopping osv. i og omkring Mariagerfjord.

Vi gør rigtig meget ud af, at forventningsafstemme sammen med jer således at når den store dag kommer og begivenheden/festen skal holdes, at det er i fuld overensstemmelse med jeres ønsker. Sammen laver vi en tidskøreplan, så festen forløber helt som I forventer. Vi ligger vægt på og i detaljerne, så alle får lige præcis den oplevelse de har ønsket sig.

Vi har samlet de vigtigste opmærksomhedspunkter og ting der er værd at huske og du downloade den her

Gæste bog

Vores hund vil ikke med hjem – Fantastisk sted – Roligt – sovet godt – fantastiske rammer – nærvær – super betjening – her er flot – charme – gæstfrihed – varme – trivsel – vidunderlige rammer – uforglemmelig – en perle – beæret – smagfuldt – afslappende – it’s like coming home – flot ophold – 6 * ud af 5 mulige – åbenhed – hygge /hyggeligt – omsorg – atmosfære…

Rikke & Morten

Vi var begge studerende

Det var vigtigt for os at have et sted, hvor vi kunne have overnattende gæster men uden, at det kostede det hvide ud af øjnene. Vi var begge studerende, da vi blev gift, så
vi fik vores opsparede penge til at række noget længere ved at lade gæsterne betale en smule for en sengeplads, købe drikkevarer over grænsen, have kagebuffet bagt af
en række familiemedlemmer og selv ordne blomsterdekorationer (inklusiv brudebuket!). Vi synes det var enormt rart, at vi kunne møde op med begge vores nærmeste
familier fredag eftermiddag og så i fællesskab hygge os med at gøre klar til festen. Dette betød, at vi fik os en bryllupsweekend i stedet for blot en bryllupsdag.

Vores råd til jer
Sørg for at have en professionel fotograf, som I stoler på. Dagen kan jo ikke tages om 🙂 Vær ikke bange for at involvere
jeres familie i forberedelserne – de fleste vil meget gerne hjælpe. Vi havde en bærbar med Spotify fra middagen og frem. Det fungerede rigtig godt. Vi havde et par hyggeaf­tener i tiden op til, hvor vi lavede playlister med musik, vi selv kunne lide. Det var også et hit på dansegul­vet, da folk selv kunne finde numre, de havde lyst til at høre. Ikke noget med at ”det er ikke i vores repe­toire”!

Husk at nyde dagen, for det kommer til at gå utrolig hurtig! Det er nok også værd at nævne, at detaljerne ikke er vigtige – I bliver nok også gift, selvom der ikke lige står en
buket på alle borde, eller der mangler cola light…

Detaljerne er ikke vigtige –
I bliver nok også gift selvom der ikke lige står en buket på alle borde, eller der mangler cola light…

Lea & Kasper

Vores fotograf var Thomas Illeman. Han var rigtig dygtig, så ham vil vi helt sikkert anbefale. Han tog billeder for os, fra vi gjorde os klar om morgenen
til sen aften. Jeg (Lea) havde frisør Malene Tinggaard til at ordne mit hår og lægge make-up på mig om morgenen. Hun kom til Jomfrubakken, og hun var
både dygtig og rigtig sød. Hun gav også gode råd til mine brudepiger, mens hun var der. Hun kan kontaktes på: salonmalene@gmail.com.
Til middagen bestilte vi 3 retter fra Smageriet.dk. Maden fik rigtig meget ros og var til en overkommelig pris. Det ankommer næsten klar til servering og
skal blot varmes og anrettes. Vi kunne helt sikkert godt finde på at bestille mad fra dem igen.

Rikke & Lars Peter

Stedet har alt, hvad vi behøver
Da vi skulle arrangere vores bryllup, var det vigtigt for os at lave mest muligt selv, men vi ønskede at holde festen et andet sted end hjemme. Derfor faldt vores valg på Jomfru­bakken, da de smukke omgivelser er perfekte til et bryllup og samtidig in­deholder alle de bekvemmeligheder, vi havde brug for. Festsalen kræver overaskende lidt udsmykning, da de store træbjælker, lysindfaldet og de smukke træborde sætter en stemning i sig selv. Vi valgte blot at lægge en løber på bordene og dekorere med forskellige lysestager og enkelte blomster i små vaser (Jomfrubakken har rigeligt af flotte vaser og stager, som står til fri afbenyttelse samt masser af service og glas).

Morgenen efter sammen
Den absolutte største fordel var, at både festen og overnatningen foregik samme sted.
Flere par til festen har til vane at ville hjem på forskellige tidspunkter, men da alle havde overnatning, var der flere som kunne blive og feste længere end normalt. Og så skal man ikke glemme det hyggelige ved at have morgenen efter sammen, (samt flere hænder til at hjælpe med oprydning). Alt dette kombineret med en masse solskin, glade gæster og engagerede ejere gjorde, at vi havde den mest fantastiske dag. Jomfrubakken er bestemt i vores tanker til fremtidige fester.
Den absolutte største fordel var, at både festen og overnatningen foregik samme sted.

Alexandra & Peter

Vi opdagede Jomfrubakken ved et tilfælde, da vi var med til en fødselsdagsfest der blev afholdt der. Vi blev med det samme forelsketi den smukke natur og de stemningsfyldte omgivelser.

Den ”gamle” Jomfrubakke var nyrenoveret, så man oplever den gamle charme med alle bekvemligheder. Ejerne, som var så omsorgsfulde og fleksible, men samtidig meget diskrete, var en fornøjelse.

Da vi skulle finde det perfekte sted til vores bryllup, skulle vi ikke tænke længe.

Jomfrubakken var ydermere et godt valg for os, fordi vi ville vise smukke mariager fjord til vores gæster der var fløjet ind fra hele verden. Jomfrubakken var det sted som gav os hele pakken – unik natur, hyggelig hotel styret af gode mennesker.

Vi har fejret en af vores bryllupsdage der, fejret vores tvillinge-dåb m.m.

Jomfrubakken har en speciel plads i vores hjerter.

Bryllupsweekenderne

Bryllupsweekenderne på Jomfrubakken er særlige og både værtsfolk samt gæsterne går glade hjem efter en afslappende, glad og indholdsrig dag/weekend . Mange brudepar vender efterfølgende tilbage for at mindes og have et Honeymoon ophold på Jomfrubakken.

Hipster couple standing together wearing white sneakers. Wedding in sneakers, love. Soft focus tehnic, wedding style clothes

Ofte stillede spørgsmål om bryllupper ved Jomfrubakken. Her kan I få svar på nogle af de spørgsmål, som mange par har, når de overvejer et bryllup ved Jomfrubakken.

Ja. I skal betale DKK. 5.000,- i depositum ved booking.

Ja man må gerne kaste med ris, så længe det foregår udendørs.

Ja det er muligt både ude i den smukke natur og inde i vores store flotte lokaler. Hvis I øn- sker en borgerlig vielse, skal I kontakte kommunen og undersøge, om en bemyndiget har mulighed for det. Både en borgerlig vielse ved rådhuset og udenfor rådhuset skal foregå senest kl. 12.00.

Ja det er muligt både ude i den smukke natur og inde i vores smukke lokaler. I skal her undersøge, om I kan finde en præst, der er villig til at vie jer uden for kirken.

Der er 4 km. fra Jomfrubakken til Mariager kirke.

Projektor, musikanlæg, storskærm og mikrofon. Hvis der er andet, I skal bruge, så spørg os.

Vores festsal kan have flest siddende gæster. Her vil vi anbefale, at der ikke er mere end 72 gæster.

Det er muligt at have 40 gæster overnattende på værelser. Derudover er det muligt at have sovende i telt og i campingvogn mod betaling.

Ja det er muligt at bestille morgenmad ved os. Vi sørger for et lækkert udvalg til jeres gæster og rydder op efter morgenmaden for jer.

Huset/husene skal forlades kl. 12.00. Dog kan der tilkøbes ekstra tid.

Ud over parkeringspladsen er det muligt at lave parkere på gårdspladsen. Der er rigeligt plads til de biler, der måtte komme.

Ja. Vi har en tværligger til æresport. (Bedst på reb 7,2 meter lang).

Begge dele er muligt. Tag fat i os, så viser vi jer, hvad jeres band eller DJ skal vide, når de ankommer,- vi har kraftstik

Jomfrubakken har mange smukke muligheder for fotografering. Her kan blandt andet næv- nes stranden, ved vores store blodbøg, i vores store have med mere.

Vi har en vinkøler med plads til 60 flasker vin. Ekstra vin og vin, der ikke skal på køl, kan opbevares i køkkenet, udendørs, på et værelse eller i Provsten.

Vi har en stor kummefryser og to køle/fryseskabe, som kan benyttes.

Det er muligt at leje duge og servietter gennem os.

Vi sørger for rengøring. Det eneste vi forventer af jer, er, at den sidste opvask er sat over, I tørrer borde af, stabler stole, tømmer skraldespande og indsamler de ting, der tilhører jer.

Vores borde måler 100×220 og der er plads til tre stole på hver langside og en stol for hver ende. I alt otte stole pr. bord.

Når I beslutter jer for at leje Jomfrubakken til jeres bryllup, skal I betale DKK. 5.000,- i for- skud. Hvis I ønsker overnatning, leje af duge og lignende, betales disse efter jeres bryllup sammen med det manglende beløb for lejen af Jomfrubakken.

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.